Witam!
Zwracam się do was Panowie i możliwe że Panie z takim oto problemem, gdyż sam już nie wiem co zrobić
Jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Octiavii I rocznik 2002. Serduszko tego auta to motor 1.6 AKL + 5 stopniowa manualna skrzynia. Od jakiegoś czasu moje auto boryka się z jednym problemem. Mianowicie po pewnym czasie od odpalenia silnika i przejechaniu paru kilometrów, gdy auto złapie temperaturę, zaczynają mi wariować wskazania prędkościomierza. Wielu z was zaraz powie, że to zimne luty, niestety nie...Nie wyłączają się, a jedynie pływają, czasami opadnie prędkość do zera, by zaraz powrócić do prawidłowej pozycji, polatać góra-dół i tak cały czas. Problem narastał, toteż musiałem go jakoś usunąć, gdyż auto wykorzystuję jako TAXI osobowe. Dodatkowo napomknę, że gdy zegary zaczną wariować, to na taksometrze, dioda oznajmiająca naliczanie kolejnych impulsów za przejechany dystans - przestaje działa, toteż wożę ludzi za darmo . Pomyślałem tak: skoro to nie zegary [dodatkowo zadzwoniłem do specjalisty z Gdańska, który wykluczył możliwość usterki zegarów], to pewno impulsator w skrzyni [od samego początku obstawiałem, że to będzie to, z racji niedziałającego taksometru]. Kupiłem nówkę z ASO, wymieniłem, przeczyściłem styki. Ku mojego zdziwieniu, usterka jak była, tak jest :cry: . Powoli zaczynam sobie wyrywać włosy z głowy! Teraz jedyne co mi się nasuwa na myśl, to wiązka, co gorsza, zgnita wiązka. Gdzieś na forum Fabii doczytałem się, że u posiadaczy tych czeskich aut występuje dokładnie taki sam problem jak u mnie, objawy są takie same. Przyczyna - zgnita wiązka lecąca przez podłużnica. Gdzieś ktoś napomkną, że nawet była jakaś akcja serwisowa, gdzie poprawiali tą wiązkę.
Moje pytanie jest takie:
Czy iść w kierunku zgnitej wiązki i bawić się w rozbebeszania autka, czy może to coś innego. Proszę o pomoc, gdyż nie mogę pracować. Myślę że do końca tygodnia mogę być łysy przez to wyrywanie włosów .
P.S. Po podłączeniu VAG'a mam info o problemie z masą.
Skoro masz w VAG-u info o problemie z masą to sprawdź wiązkę co idzie do impulsatora i do szafy. 99% to zimny lut gdzieś na szafie lub coś ze stykami w kostkach. Zaglądnij też tutaj:
Czy jest możliwość, że mam inne zegary, niż te na zdjęciu :> ?
[ Dodano: Sro 17 Mar, 10 10:38 ]
Napiszę co było przyczyną, może ktoś będzie miał podobny problem. Otóż należało pociągnąć nowy kabel od czujnika w skrzyni aż po zegary.
Możesz mieć inne zegary, bo ja też mam inne...
Sprawdź wiązkę kabli, pod aku. Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia akumulatora i jego obudowy. Roboty na ok. 2h. Jednocześnie stojąc przodem do przodu auta, po prawej stronie, za lewym kierunkiem jest wtyczka, gdzie wiązka silnika łączy się z wiązką do zegarów i innych komponentów. Sprawdź również to miejsce... Najlepiej za jedną robotą, bo łatwiej się dostać do tej wtyczki, kiedy aku jest wyjęte...
A skoro jeździsz taxi, to może podczas zakładania instalacji do taksometru, ktoś coś nie tak podpiął, np. na tzw. szybkozłączki do przewodów, które lubią się rozpierniczyć jak dostaną trochę wibracji/wstrząsów i nieco wilgoci... :roll:
u mnie skolei predkosciomierz dziala prawidlowo ale
ale niedziala u mnie prawidlowo drugi wskaznik :P ,tzn od czasu do czasu wskakuje na 90 stopni i po jakims czasie opada do zera (nadmienie ze wskazuje tez 85 stopni :P hehe i tez chcialem to naprawic ale mechanicy ogolni doradzili mi zebym tego nieruszal, oby sie silnik niezagotowal
Re: u mnie skolei predkosciomierz dziala prawidlowo ale
Zamieszczone przez 13karolss
ale niedziala u mnie prawidlowo drugi wskaznik :P ,tzn od czasu do czasu wskakuje na 90 stopni i po jakims czasie opada do zera (nadmienie ze wskazuje tez 85 stopni :P hehe i tez chcialem to naprawic ale mechanicy ogolni doradzili mi zebym tego nieruszal, oby sie silnik niezagotowal
Wygląda to na pospolity błąd czujnika temperatury.
Zobacz błędy i jeśli występuje błąd czujnika temp. to go po prostu wymień. Koszt poniżej 50 zł.
[ Dodano: Wto 06 Lip, 10 17:55 ]
Uzupełnij info na temat twojego auta. Jaki masz silnik?
Komentarz